fredag, mars 27, 2015

Sista veckan, sista dagen

på medicinkliniken, för den här gången - och om Socialstyrelsen samtycker - för alltid. Oavsett vilket blir det en lång period "hemma" på Kardiologen. Det ska bli så roligt. Min enda rädsla är att jag, efter att ha längtat dit så länge, inte längre känner mig hemma där. Nåja, den dagen, den sorgen i så fall!

Skönt är också att sista veckan var en lugn avdelningsvecka där jag hann med att signera under och fråga upp om de patienter jag hade som inte var "färdiga". Det känns både skönt att avsluta placeringen så, inte minst eftersom vi är lediga nästa vecka.

Annars har veckan innehållit en måndags-after work med ST-läkarna, en nattjour för M och sedan dammiddag i Thorax/Thivas regi. Lite väl intensivt efter förra veckans nattjourande-som avslutades med Shååvv. Nästa vecka blir sannolikt lugnare - besök hos svärföräldrarna i Småland.

1 kommentar:

  1. Trist att vi skulle gå om varann så precis:( Jag har i alla fall trivts superbra på ditt ställe! Förstår ditt val av specialitet:) Hoppas ni har det bra i Småland!

    SvaraRadera