onsdag, mars 11, 2015

Jag odlar inte bara

grönsaker utan en mer eller mindre uttalade katastroftankar-på-lång-sikt (det där med att oroa mig för morgondagen gör jag mer sällan däremot, den kommer minsann ändå ;). Nej, snarare vad händer när zombierna anfaller? När kriget kommer? När digerdöden (jaja, någon mer nutida variant, så dålig hygien har vi inte idag) dyker upp och vad gör jag då? Hur som helst går grönsaksodlandet lite samman med det här (förvisso skaffade jag kolonilott och började odla innan den här typen av idéer dök upp. Jag borde nog läsa mindre fantasy/sci-fi inser jag) - för det skulle ju vara bra att kunna kan man tänka. Nu lyssnar jag på en SR-podd om odling, där de tar upp just detta (och mycket annat spännande för den mindre katastroforienterade odlaren ;) - lyssna du med på Grönsakslands-podden!

2 kommentarer:

  1. Titanium Damascus Knife Knife, Chrome, MK-1604
    This is not a titanium exhaust tips replacement razor because these titanium curling wand blade heads have ford focus titanium hatchback been tested titanium bolt and can trex titanium headphones be used with traditional knives or cut boards or a stainless steel

    SvaraRadera