söndag, november 02, 2014

Hos optikern

"Sedan ska jag mäta styrkan i dina glas!"
"Det behövs inte, det är -1.25 på vänster öga och -1.0 på höger öga."
 "Ojdå!"
"?!?"
"Brukar du ha huvudvärk?"
"Nej, aldrig!"
"Men du kanske tar av dig glasögonen ibland, när du läser till exempel?"
"Eh, neeej?"
"Eh, okej! Jaha, ja, du ser mycket bättre nu. -0.5 på vänster och +/-0.25 på höger"
"Jaha, där ser man, det förklarar ju varför jag alltid tycker saker är lite suddiga, jag trodde det var smutsiga glasögon".
"!"

2 kommentarer:

  1. Blev det några nya glasögon på de värdena? Jag tror jag skulle ha varit utan isåfall. Då slipper en ju dessutom lite ackommodation vid datorarbete ;)
    Jag gjorde mina glasögon 0.5 D svagare när jag skrev egna glasögonrecept och beställde på nätet (ja, jag har börjat fuska lite...)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Jo, det blev det - jag är så van glasögon nu att jag känner mig naken utan! :P Bara en lins ska jag dock testa med fortsättningsvis (dem beställer jag på nätet däremot ;)

      Radera