söndag, november 09, 2014

Dagens tips

har ingenting med böcker att göra. Eller, jo förresten, det (den) kan absolut användas till ljudböcker.

För ett tag sedan frågade jag i min eminenta FB-föräldragrupp om tips på en bra, snygg, diskret (och prisvärd) högtalare (ni hör ju själva hur lätt den uppgiften var ;). Vi slängde vår stereo för flera år sedan, när blixten slog ned i huset/den och sedan har vi inte skaffat någon ny, eftersom kombinationen snygg - bra - uthärdligt pris inte är så enkelt. I stället har vi hankat oss fram med våra (urusla) datorhögtalare. Ja, och vår skivspelare för jazz i och för sig. Hur som helst, tipset jag fick var en liten bluetooth-högtalare från Designtorget till mycket bra pris (395 kr). Så jag bestämde mig för att testa, i värsta fall tänkte jag att Algot kunde ha den på sitt rum.  

Jag valde en grön, för jag tänkte "en liten färgklick är aldrig fel". Liten var ordet ja, jag tänkte att den väl skulle vara ungefär 12-15 cm bred, djup och hög, men den är 5x5x5 cm (jodå, det står i annonsen, men jag hade missat det). M fick den i fars dags-present och han såg myyyycket skeptisk ut när han tog fram den pyttelilla högtalaren, men fick snabbt ångra sin skepsis. Himmel så bra ljud det är i den! Vi är supernöjda - och bluetooth, så smidigt det var att lyssna så.

Vänliga hälsningar, sist-på-bollen-myran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar