torsdag, oktober 30, 2014

Buzz-buzz-buzzador för Linas Matkasse, del II

Vi buzzar ju som sagt för Linas Matkasse och nu kommer vi till den spännande delen - vad tyckte vi? Till att börja med: vi följde recepten till punkt och pricka, första gången känns det rimligt.

Skomakarlådan får jag erkänna att vi aldrig gjorde. Jag kunde i förmå mig till att testa, det kändes synd på trevliga ingredienser. I stället förvandlades den till pasta med bacon och broccoli samt till potatisgratäng, rostbiff och vitlökssmör (det senare ur de egna förråden ;).

Kycklingpastan var helt okej vardagsmat, vi gav den 3/5. Algot gav den nog 4/5. Det var roligt att testa paprikacreme, men gav ingen direkt mersmak. Gott med gurka till var det i alla fall! (Vilket är stort nog för mig som ogillar gurka).

Persiljefisken var så tråkig att klockorna stannade. Inte ens Algot som älskar fisk tyckte att den var god, eller jag som tycker att persilja är gott till allt.

Tacopajen var god, 4/5. Som tacopajer brukar vara. Maken hälsar dock att pajdegen blir godare om man gör den själv, men en smidig genväg (eller för mig som ogillar kladd) fungerar den. Jag jobbade och åt aldrig av den själv (maken fotade den dessutom, snäll som han är!)

Vardagskebaben med couscous var den middag jag själv tyckte var godast 3,5 eller till och med 4/5 enades vi om. Vilket inte säger så mycket i konkurrensen... Morotsröran med persilja (!) och vitlök i gräddfil tyckte jag var god, jag tror den passar bra till kyckling också!

Så, vad tycker vi den här gången då:
+ Ekologiska matvaror är toppenbra!
+ Enkla recept
+ Smidigt att slippa planera maten


- Urtråkig mat den här gången också. Smakar lite trots att vi har färska (torkade) kryddor och följer recepten.
 - Tråkiga ingredienser; jag vet att många barn är kinkiga med maten och vilka grönsaker de äter, men, ärligt talat, för resten av familjen kan det ju ändå vara trevligt med någon slags variation... 
- Leveranstid måndag mellan 17-22, det vill säga, jag behöver ändå planera maten på måndagen (förutom helgen) och vara hemma hela kvällen (eller ha någonstans de kan ställa maten), de förvarnar inte med sms.

Nej, just Linas Matkasse behöver vi inte testa igen. "Alla andra" verkar supernöjda - men vi är det inte! Nåja, skam den som ger sig, det får bli ett annat märke nästa gång! (Några tips? ;)

2 kommentarer:

  1. Kul med en rescension även om den inte var så kul=)
    Vi har inte provat Linas men däremot Icas inspirationskasse och den blev vi riktigt nöjd med! Ett av recepten blev direkt en ny fredagsfavorit och görs flitigt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört flera som varit nöjda med (olika varianter av) icas kasse, så den står på tur att testas när inspirationen tryter nästa gång ;)

      Radera