måndag, juni 30, 2014

Matsedel v 27

Onsdag till söndag förra veckan var vi hos mina föräldrar i Timrå och blev bortskämda med god mat. Fast de äter väldigt mycket smörgås?!? Apropå smörgås så har jag lånat "Bröd från Brunkebergs bageri", så nu ska här bakas bröd med fördeg och annat spännande. Det ser jag fram emot att testa i veckan. Stora recept är det, vilket jag tycker är bra!

Måndag: Stuvade makaroner, korv, rivna morötter.
Tisdag:
Lunch: Omelett
Middag: Nypotatis med olivolja, citron och persilja, grillat kött, sallad med fetaost, bearnaisesås.
Onsdag:
Lunch: Fetaostsallad, bröd
Middag: Pasta med pesto, kyckling och svamp.
Torsdag:
Lunch: Rester
Middag: Torsk med pepparrot, något gryn och sallad (receptet ligger i resväskan, och kommer från Hemmets Journal som jag läste hos mamma ;)
Fredag:
Lunch: På stan?
Middag: Risotto med sparris, räkor, bröd och sallad.
Lördag:
Lunch: Caesarsallad
Middag: Plockmat, ost och kex.
Söndag:
Lunch: Rester
Pasta med paprikacrème och lufttorkad skinka, sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar