söndag, juni 08, 2014

Gelésocker Multi


Jag har fått buzza Gelésocker Multi från Dansukker - så här skriver Dansukker själva om produkten:
                                    "Gelésocker Multi innehåller vegetabiliskt geleringsmedel 
                                     (karragenan och fruktkärnmjöl) och kan användas till en 
                                      lång rad gelade desserter i stället för gelatin. Gelésockret 
                                      ger en bra konsistens ihop med både vatten, fruktjuicer 
                                      och mjölkprodukter – enkel och bekväm att använda!"
Ja, för en gångs skull när jag buzzar något är jag beredd att hålla med. Det här var en smidig och enkel produkt, som jag säkert kommer använda igen!

  
Första försöket var en citronpannacotta - jag har aldrig gjort pannacotta tidigare, men att koka upp grädde tillsammans med gelésockret och smaksättningen (d v s citronen) gick ju lätt (okej då, jag kokade över grädden, men det gör jag ju alltid!). Nästa test blev citronkräm till en citron- och marängpaj. Jag bytte ut hälften av strösockret i receptet mot gelésocker och det blev perfekt! Rekommenderas när man tycker det tar 100 år att vänta på att krämen ska tjockna av sig själv... Pajen blev god, men utseendet var inte det bästa ;)


Buzzador

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar