torsdag, maj 29, 2014

...viskar...

Jag har börjat träna. Det har jag ju gjort ungefär två gånger om året sedan jag flyttade hemifrån, förvisso, men i år går det dock bättre än någonsin förut. Vad jag tränar? Jo, jag har börjat jogga. I år insåg jag att jag inte direkt är någon "nu sticker jag ut och springer 5 km bara-för-att-tjej", utan att jag behöver någon slags träningsprogram och en ambition med träningen, förutom det mest uppenbara - bättre kondition och, förhoppningsvis, hälsa, så jag hakade på Rönnisch Success (om är inte i mars när de drog igång! Inte riktigt lämplig säsong och börja jogga i Umeå direkt...). Nu är jag på vecka 5/6 och jag tycker faktiskt det är roligt. Vem hade trott det? (Inte jag själv i alla fall ;).

För att vara riktigt ambitiös så har jag dessutom valt att morgonträna två gånger i veckan - onsdag och fredag kliver jag upp klockan 06 och ger mig iväg. Det går ju bra nu, men jag räknar med att det kommer kännas betydligt tyngre i höst. Och vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar