fredag, januari 17, 2014

Stickat

Jag gillar verkligen att sticka, mest blir det åt mig själv men rätt ofta åt Algot också. Maken får sticka åt sig själv däremot ;)

Nu senast blev det en mössa åt Algot med flätmönster, I heart cables - den blev riktigt bra tycker vi och Algot gillar den. Jag brukar lyxa till det när jag stickar med kvalitetsgarner (alla minns väl hemstickade, kliande plagg från barndomen? Det behöver man inte drabbas av numera), den här mössan är stickad i Manos de Uruguay maxima (här är den officiella hemsidan). Ett extra trevligt garn eftersom det ger arbete och pengar åt fattiga kvinnor. Mössan? Ja, den ser ut så här:


5 kommentarer:

  1. Anonym22:14

    Superfin mössa! Jag önskar så att jag kunde sticka! Stickat är ju så fint ;-)/Stephanie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
    2. Tack! Jag lärde mig i syslöjden - och det är inte svårt och finns massor av beskrivningar/filmer på nätet så det är bara att sätta igång ;)

      Radera
  2. Anonym20:13

    Och där var ju mössan även på bild! Du både stickar och fotar så bra! :) /Rebecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Mössan blev jag riktigt nöjd med faktiskt! :)

      Radera