onsdag, juni 05, 2013

Libero-reklamen


Den som påtalar att man kommer att byta blöjor ungefär 4500 gånger (!) på sitt barn har i vart fall fått mig att köpa och låna tygblöjor. 4500 gånger? Hujdeamig. Jag tror iofs inte att jag kommer att använda enbart tygblöjor, men om vi använder det hälften av gångerna blir det ändå stor skillnad. Favoritmodellen just nu är BumGenius, de sitter absolut bäst på Algot. Naturligtvis också absolut svårast att få tag på...

I andra hand kommer FuzziBunz blöjor; trots att de är ställbara runt låren får vi inte riktigt till det. De Imse Vimse-blöjor jag köpt (begagnat), passar tyvärr inte alls, så de ska säljas igen.



http://shop.fuzzibunz.com/v/vspfiles/photos/FBOS-3.jpg 

Det blir förstås lite mer tvätt, men å andra sidan tvättar jag i princip varje dag ändå, så skillnaden blir marginell - snarare blir maskinerna mer välfyllda... 

2 kommentarer:

  1. Anonym10:45

    Vi hade bara tygblöjor till äldsta sonen (nu 22.5 år) o mamma hade stickat ullbyxor. Mycket behändigt och enkelt, visst lite tvätt men inte så farligt. Med son 2 (16 år) blev lite lata och tog med oss vanliga blöjor när vi skulle bort.

    Tyckte det var superbra med tygblöjorna och nu verkar det finnas hur många fina som helst. Vi vek blöjorna själv och man kan snabbt in i en vana. :) /Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu finns det massor av varianter - flera som liknar engångsblöjor! Ja, det är ju bara en vana, men vi är inte stenhårda med tygisarna; är vi iväg fuskar vi, ibland hemma när vi inte tvättat. Jag tänker att även om vi använder vanliga blöjor 1/4 av gångerna eller så, så blir det rätt stor skillnad!

      Radera