måndag, april 08, 2013

Nu har myrföräldrarna åkt...

Tråkigt tycker jag, även om Huvudpersonen tar det hela med ro ;) Tyvärr har Algot varit väldigt gnällig i helgen, och inte precis visat sig från sin bästa sida. I natt har han dock sovit ordentligt (och jag vaknat i ett hav av mjölk - visst är det bra för huden? ;), och sover nu lugnt (nåja) igen.

I lördags blev det utflykt till såväl Mio som Stadium och Barnens Hus, på det senare stället fick Algot en babysitter av mormor och morfar; den blev populär - bäste gungaren var helt klart morfar (som också hade snyggaste, turkosa manchesterbyxorna, tyckte både Algot och vi)!

Vi fick fler presenter - virkad filt till vagnen (i perfekt färg - beige botten och grön samt ljust orange mönster) - mormorsrutor förstås ;), stickad kofta och mössa till sommaren och fina kläder. Dessutom blev vi bortskämda med saft till mamman, en städad källare och trapp, nylagad köttfärssås och vikt och struken tvätt (det senare avbröt jag dock efter en klänning - vi stryker ju ingenting i vanliga fall). Toppen att få hjälp med sånt som alltid hamnar i "det ordnar vi sen"-listan! (och mammas köttfärssås är den godaste - och nu fick jag reda på att hemligheten är paprikapulver).

2 kommentarer:

  1. Carolina20:03

    Härligt att bli bortskämd!

    Har du läst "växa och upptäcka världen"? Den är min bibel när det kommer till gnälliga bebisar. När det börjar bli sådär förtvivlat gnälligt och klängigt så man nästan blir tokig, så kan man hitta en förklaring av ett nytt utvecklingssprång och nya färdigheter! Då brukar åtminstone jag få mer energi och tålamod med den lilla. Valfritt om man tror på hela konceptet men författarna har onekligen observerat MÅNGA bebisar. Boken går inte att köpa längre men finns på bibliotek. Eller i Täfteå ;)

    Kram Carolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har inte läst den - men blivit rekommenderad den så tänkte försöka låna den på biblioteket! Oavsett bok skulle det vara roligt att träffas!

      Radera