måndag, april 08, 2013

Matsedel

Ingen ordning alls på matsedlarnas uppdykande i bloggen. Här kommer matsedel från torsdag fram till idag och sedan fram till söndag (just nu timas matsedlarna efter makens nattarbete, därav underligheter som helgmat på en tisdag ;)

Torsdag: Grillad kyckling, ris, ärter, majs och potatis, currysås
Fredag: Pulled pork bönsallad, grädfil, pitabröd (förra gången vi åt det var jag sådär förtjust, nu tyckte jag det var toppengott!)
Lördag: Lammfärspaj, fetaostsallad med melon
Söndag: Spaghetti och köttfärssås, riven morot
Måndag: Korvröra med pepparrot och tomat, makaroner
Tisdag: Baconlindad kycklingfilé fylld med västerbottensost, quinoasallad med fetaost
Onsdag: Ugnspannkaka, morot, sylt
Torsdag: Pölsa, potatis, rödbetor, kokta morötter
Fredag: Spaghetti bolognese på högrev, sallad (ur Markus Aujulays pastakokbok)
Lördag: Sushi
Söndag: Spaghetti carbonara, gröna ärter

Den här veckan tänkte jag att lunch=gårdagens middag. Jag gillar det inte, men det är ju smidigt...  dessutom är det mesta (utom sushin) sånt det ofta blir rester av, hmm, fast pölsa? Jaja, vi får se ;)

Sedan tänkte jag försöka hinna göra egen müsli i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar