söndag, mars 17, 2013

Maken har börjat jobba igen

I fredags natt var första arbetspasset för Magne efter de 10 dagarnas pappaledighet (förresten, tack FK som bestämt hävdar att helger är arbetsfria - vilken värld lever de i?), och nu är det tre nätter i rad. Sedan väntar två veckors ledighet innan det blir tre nya nätter - så det blir ändå mycket ledigt! Jag har beordrat Magne att sova i gästrummet i källaren (så att Algot och jag kan väsnas bäst vi vill på dagarna i resten av huset ;) - han brukar inte vara så bra på att sova på dagtid, men den här gången verkar det fungera. *peppar, peppar...*

Hittills går det åtminstone hyfsat för mig och Algot att vara hemma själva, det är jobbigt (mest för att arbetspasset blir så långt, först natten, men även dagen efter går ju bort, så att säga), men tack och lov har amma-sova-mysa fungerat rätt bra. Fredag kväll var lite gnällig och igår och idag på förmiddagen likaså (det kända klockan 11-skrikandet?). Nåja, bärselen fungerar bra, alla nöjda (speciellt jag som knappat hann få i mig någon frukost igår!). Tror dock att jag ska försöka vakna vid morgonamningen vid 7-tiden i stället för vid 10 - det blir så sent att äta annars för mig.

Vi har förresten använt amningsnapp nu en dag på "heltid" och nu på "halvtid" sedan igår vid lunch - hallelujah säger jag som inte längre gruvar mig för nästa amning hela tiden från föregående amning ;). Läser man på nätet så blir man ju rätt avskräckt, men när de säljs på apoteket känner jag mig lugnare (dessutom, bättre amningsnapp än inte amma alls tänker jag?)

Igår hade vi besök av kollegan T som hade med sig massor av presenter (tröja och byxor, one piece, speldosa och leksak/skallra, och fina rosor från kollegorna - jag blev rörd och glad, det hade jag inte förväntat mig! Ska försöka klä på Algot dem efter nästa amning, och fota så att kollegorna får se (via FB).

I början av veckan tittade också Wih förbi med en fin filt - perfekt eftersom vi "bara" köpt en, och den lär ju behöva tvättas ibland...

Vill ni förresten bli förvarande om det är mer är såna här inlägg som är tänkta som någon slags minnesanteckningar? Det är ju inte sååå spännande för er att få reda på att vi använder amningsnapp och ammar-sover ;)

3 kommentarer:

  1. Det är ju absolut inget fel att använda amningsnapp! Vad har du läst? Oftast går det ju bra att sluta med den efter ett tag också.

    Det låter som att ni har det bra, härligt! Och jag läser gärna om er vardag också :) Rekommenderar dessutom att göra någon slags månadssammanfattning eller liknanade, det är en alldeles sann klyscha att man glömmer så fort!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men det står ju så där lite vagt "kan ge mindre mjölk", etc, så då blir man ju ändå lite tveksam, men det behövdes bara ett dygn - nu fungerar det bra igen (och Algot lärde sig på kuppen hur ett bra tag ska vara ;)).

      Ja, månadssammanfattning har jag tänkt göra, utifrån din modell! :)

      Radera
  2. Nä det behövs absolut ingen förvarning, är bara härligt att läsa:) (Och minnas tillbaka....för liksom föregående talare kan jag skriva under på att man glömmer)

    Kram!

    SvaraRadera