torsdag, mars 21, 2013

Förresten,

vi äter fortfarande, och gör veckomatsedlar. Nu med lunch inplanerat också. Fast lunch är svårt, helst ska det vara gott, och gå fort och inte vara gårdagens rester - tips mottages tacksamt! I helgen kommer makens äldsta systrar hit, en är vegetarian, så det blir en vegetarisk helg.

Tisdag:
     Middag: Sweet chili-fisk, ris, sallad
Onsdag:
     Lunch: Skinkmackor, nyponsoppa
     Middag: Lammfärspaj, sallad (herregud så god den var - gör den! Vi tog vanlig creme fraiche och 
     blandade i soltorkade tomater och getost).
Torsdag:
     Lunch: Räkmackor, nyponsoppa
     Middag: Kött, pommes, bearnaisesås, sallad
Fredag:
     Lunch: Rester
     Middag: Canneloni med getost, sallad
Lördag: 
     Lunch: Jag tänker att vi kanske gör något på lördag så att vi inte äter lunch hemma, annars får vi 
     hitta på något.
      Middag: Vegetarisk moussaka
Söndag:
     Lunch: Falafel, ris, vitlökssås
     Middag: Pizza

2 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni är som fortsätter med veckomatsedlar! Här hemma går de flesta recept "fetbort" som inte är någorlunda snabba. Vi lagar typ aldrig längre pajer, lasagne, etc... Vi äter oftast något enkelt tillsammans med pasta. Är jag själv blir det typ gröt eller äggmackor. Då vågar jag knappt ge mig på att laga mat. Men jag hoppas för din vikt att du får i dig många mellanmål. Själv blir det nästan alltid två frukostar, lunch, eftermiddagsfika, middag och ibland kvällsfika om dagen är ovanligt lång...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är Magne som står för matlagning - jag bara bestämmer middagarna ;) Det spelar ju ingen roll, det blir ju ändå amning mitt i maten och konstiga tider, så om det tar tid att laga eller inte spelar ju ingen större roll. Jag försöker tänka lite på vad vi äter till lunch (= något väldigt lättlagat) och middag så det inte blir alltför likt. Inte hinner vi med lunch varje dag heller, då blir det fler mellanmål ;)

      Radera