tisdag, november 06, 2012

Ingen flitig gravidbloggare direkt

det kommer sig väl mest av att jag just nu mår som vanligt. Kaffe är gott, mat är fantastiskt ;)

På hjärtsviktskursen i veckan var vi 3 personer som var gravida och i vecka 16. Tydligen veckan att vara i som blivande hjärtläkare ;) En av de andra deltagarna önskade mig lycka till "med magen" trots att jag inte sagt något till henne, så uppenbarligen går det inte att dölja längre (tur jobbkläderna är generösa med tyg). Snart dags för barnmorskebesök, flytt och ultraljud. Skoj på var sina sätt kan man säga. Jag tycker mig ha känt någon slags rörelse på insidan (där inte tarmarna riktigt kan beskyllas), som när jag placerade datorn utan kudde på magen. Kanske enda fördelen med att sakna magmuskler? ;)
Köpte en perfekt klänning på Esprit, med extra tyg över magen - kommer nog att fungera lääänge i höst. Förhoppningsvis över dopet för Peters och Emelies lillpojk, Hannes. Fast i vinrött/rosa. Helt mina färger och så skön!

Sedan sprang jag på den här på Mango, en halvtimme innan flygtaxin gick..:
 
Fungerar väl ett tag åtminstone och var så fin att den inte gick att motstå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar