fredag, december 21, 2012

Ny systemkamera

Jag köpte en ny systemkamera för några år sedan (två? tre?), men vi har inte blivit vänner. Tyvärr. Jag valde att fortsätta med samma märke som jag hade innan, Sony, och den första var jag oerhört nöjd med. Jag valde dock en lite enklare "nybörjarmodell" när jag bytte (alfa290) , och misstänker att det är därför. Så här i efterhand ser jag ju också på gamla recensioner att den inte fått så bra betyg och att det jag inte gillar, är vad den fått kritik för. Nu är jag lite sugen på att byta märke helt och hållet, Nikon föredrar jag framför Canon, men vad ska man välja då? Och vad ska jag göra med den gamla kameran+tillbehör? Problemet med Nikon är också litegrann att köper man inte deras nybörjarmodell (vilket är ett misstag jag inte tänkt göra om ;) så blir det rätt dyrt. Så jag får nog slita på min gamla kamera ett tag till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar