söndag, december 30, 2012

Matsedel

Jag har förberett lite inför morgondagen redan idag (kors i taket för sista-minuten-myran!), och noterade att resten kan förberedas i morgon förmiddag, vilket inte precis är det vanliga när jag planerar mat... Vi har bjudit in goda vänner till ett stillsamt nyårsfirande, jag kan inte avslöja menyn än för jag misstänker att de kanske läser här? Den blir dock ovanligt klassisk för att vara jag.

Fredag: Rester ur frysen (nej, vi gjorde inte å mycket julmat att det fanns kvar. Tack och lov!)
Lördag: Paella
Söndag: Stuvade makaroner, korv (det är godast med festmat efter vardagsmat, alltså blir det riktig vardagsmat idag ;)
Måndag: Nyårsafton med fest och glam (hoppas jag). Citrus är ett genomgående tema, kan jag ju i vart fall berätta och det blir förstås trerätters.
Tisdag: Tacopaj, sallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar