tisdag, december 11, 2012

Kände mig

trött och frusen igår. Så till den milda grad att maken fick rycka in som värmedyna i soffan en stund under kvällen. Ont i kroppen dessutom, men jag tänkte att det nog var för att vi gick större delen av dagen på Ikea/Birsta City/Iittala Outlet på söndagen och sedan satt i bilen i fyra timmar. Jag tog mig iväg, mycket oengagerad, till nattjouren (efter att ha kollat tempen x2). Väl där ringde jag myrmamman som fyllde år, hon berättade att både hon och myrpappan var förkylda. Suck. Sedan ägnade jag kvällen åt att känna hur febern steg, vid 00-tiden var den 38.8 och jag fick med mig ett par Alvedon till rummet för natten. De fungerade tack och lov bra, fick dock ta en till fyra timmar efter den första (och när jag var upp och bedömde en patient vid fyratiden hade jag fantastiska feberrosor på kinderna - samma färg som mitt rouge för övrigt, så pigg har jag nog aldrig sett ut på natten ;). Jag gick direkt från akuten till vår sekreterare och sjukanmälde mig. Usch och fy! Som tur var, var natten lugn utan speciellt många sökningar... På morgonen när jag gick hem kändes det mest behagligt ute (sisdår -18) - någonting säger mig att febern inte var borta.



Har spenderat dagen i soffan i sällskap av täcke, kudde, alvedon och diverse varma drycker.

1 kommentar: