onsdag, november 21, 2012

Sovrumsgardinerna

är på plats, våra är dock vita (även om jag tror rosa hade blivit nog så snyggt i vårt grå-vit-ekfärgade sovrum):
Bild från hm.com

och sänglampor beställda (jag misstänker att de kanske är väl stora, jag får se när de kommer, men oh så fina!). Ellos hade ett riktigt bra erbjudande, 400 kr rabatt för varje 800 kronor du handlar för, så då kunde vi slå till fast de kändes (är) dyra.

Bild från ellos.se


Finfint sa vi, köpte sänglampor och hissgardiner till vardagsrummet:

Bild från ellos.se
Jag gillar ju linne, och linfärgat passar ju med det mesta (ja, låt mig få tro det i vart fall ;). Vi har ju väldigt ljusa väggar så jag tror faktiskt det behövs lite färg och den värme som textilier ger, och linnefärgat är ju faktiskt förhållandevis neutralt även för mig-som-gillar-färg (fast hittills är det så färglöst här hemma att jag får krupp - det är verkligen en nackdel med att flytta ifrån en bostad där man inte kunnat inreda med så mycket färg, eftersom någon annan valt "grundfärg, för vi har inte så mycket inredning/kuddar/gardiner i färg).

2 kommentarer:

  1. Wow, verkligen superfina sänglampor! Vi har fortfarande inte hittat "rätt" där så hos oss sitter det fortfarande en ful dubbelspot från O´s lägenhet..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, lampor är så svårt att hitta de rätta - snygga, bra pris, funktionella. Passar de här är det en lyckträff! (annars behåller jag dem ändå, de är så snygga! :)

      Radera