måndag, november 12, 2012

MVC igen

brydde mig inte om att ta bilen till jobbet - det är ju lika långt hem till oss som till landstingsparkeringen... Hann precis i tid, men det var på håret! Allt såg bra ut, Hb 118, glukos 4.8, urinstickan blank, blodtrycket (sa hon inget om, så därför utgår jag ifrån att det) är bra, 150 i hjärtfrekvens (inte min tack och lov ;) - jag gissade på 145 så det var ju rätt bra. Tror nog Pytten la sig på tvären idag igen - det känns så i vart fall. "Mjuk och oöm" i magen höll jag inte med om (dessutom hade hon kalla händer, huh!), men så länge hon är nöjd så. Ok-stämpel i rumpan således. Nästa besök i vecka 50 (det är ju snart jul!).

På jobbet var det flera som frågade idag, kan nog sluta tro att det inte syns... Till och med en av patienterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar