måndag, september 03, 2012

Inskrivning hos mödravården

Idag var det inskrivningsdags, jag har valt Norrlandskliniken, för de verkar ha en trevlig approach till sitt jobb/sina patienter. Barnmorskan heter Anna Hultén och verkar mycket sympatisk! Hon insåg direkt att jag var hyfsat påläst och jag fick en mycket kort genomgång av det hela. Jag bad henne boka ultraljud till flyttveckan, då är vi (jag åtminstone) ändå lediga, och lite avbrott i målandet/golvläggandet/tapetserandet är säkert inte fel. Jag tycker nog jag är lite blodfattig, 117, men Anna tyckte det var bra (inte konstigt jag är trött!), tur att blodbröd är inplanerat som middag i veckan ;) B-glc 6.0, så jag kan nog sluta oroa mig för att jag har en graviditetsdiabetes som orsak till att jag är så infernaliskt törstig (ja, med mina mått mätt). Men varför envisas de med att trycka ner nålen efter provtagningen så att det gör så ont?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar