torsdag, juni 07, 2012

Ibland kan man tro

att jag inte gör annat än shoppar hushållsmaskiner. Egentligen hade jag inte tänkt köpa någon bakmaskin förrän vi hittade ett hus (ja, jag vill inte flytta runt fler prylar än nödvändigt, dessutom ärvårt nuvarande kök bedrövligt trångt!), men nu började min gamla elvisp ge upp och jag vägrar röra ihop bröddegar för hand. Således (efter detta långa försvars"tal" kommer jag till poängen) har jag köpt en Kenwood Major köksmaskin + hundra tillbehör (ja, de ingick). Ikväll inledde jag med bullbak och himmel vilken skillnad. Både i tid och i resultat vad det gäller degen. Maskinen är inte så snygg men å andra sidan har jag inga planer på att ha den framme heller (och min mamma hade en likadan orange, den höll i 30+ år och hon bakade allt bröd samt fikabröd vi åt under den tiden!).
Foto från http://www.kenwoodworld.com/

Jag var förresten tvungen att ringa maken så han kom med pÄgget (bilen, förstås) för att transportera hem det enorma paketet från Posten, det fick inte plats på pakethållaren på cykeln. Blir ni köpsugna så handlade jag från Bagaren och Kocken till ett bra pris, där ett stort tillbehörspaket ingick.

1 kommentar:

  1. Härligt när man blir nöjd med sina inköp!
    Själv har jag farmors gamla Kenwood och den är från 60-talet och gör fortfarande finfina degar:)

    SvaraRadera