söndag, maj 20, 2012

Matsedel v. 21

Jag åker som bekant på kurs, men maken ska väl ändå äta (och det är lättare att planera en vecka än bara några dagar). Jag är för övrigt väldigt nyfiken på vad vi får för gott att äta i veckan :)

Söndag: Fläskkotlett i senapssås, pressad potatis, haricot verts (jag har inte ätit fläskkotlett på år och dag, men så fick jag sån god lunchkotlett i förr(förr)a veckan, så nu har jag tagit tillbaka den gamla klassikern till menyerna. Igår åt vi för övrigt på restaurang, så därför blev de inte ätna då ;)
Måndag: Palt, lingonsylt
Tisdag:
Onsdag: Blodpudding, vitkål, lingonsylt.
Torsdag: Pasta med tonfisksås med kapris, sallad
Fredag: Varm räksallad med aioli och bröd (förhoppningsvis på den nypimpade balkongen *pekar nedåt*)
Lördag: Grillat med matvetesallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar