söndag, april 22, 2012

Varför

gruvar jag mig så ofta för att göra saker som sedan inte tar någon tid alls. Idag var första dagen det var varmt nog i solen att sitta i balkongen. Väl på balkongen konstaterade jag att det var vääääldigt ostädat där (ja, alltså det visste jag ju, nu blev det bara väldigt svårt att ignorera) Efter en stunds stickande och P3-dokumentär-lyssnande tar jag fram några sopsäckar, och på c:a 20 minuter är balkongen städad. Fast jag har inte sopat den, men den måste få torka lite till innan dess.

Förresten, en nystädad balkong måste vara en utmärkt ursäkt för att investera i nya balkongattiraljer (som blommor, en ny plastmatta, dekorationer). Dessutom har vi (redan, mitt i snöstormandet) köpt ett planteringsbord som ska monteras. Efter att ha sökt ett par år (!) efter ett lagom stort (och lagom dyrt) tipsade Att vara någons fru (och sånt) om ett från Biltema. Så nu har vi också besökt den butiken. Det var rätt lite som hade med bilar att göra där. Å andra sidan vet jag inte hur mycket på Clas Ohlson som har med Clas Ohlson att göra heller. När jag tänker på saken. Och titta --> Kolonilotten och balkongen fick nu etiketten Utredning i stället.

1 kommentar:

  1. Ha ha ha känner igen det där med balkongen! :))YAY! oh happy news released this morning - souper douper welcome to the CSI DT family!! CONGRATS Ellinor! so looking forward to working with you sweetie! Have a fabbo week! xoxox

    SvaraRadera