söndag, januari 01, 2012

Matsedel vecka 1

Nytt år, nya matidéer. Så här efter helgerna och lite ledighet känner jag mig alltid mer entusiastisk och inspirerad för det här med matlagning, i år är inget undantag.  I år matlistorna det något mer högtravande namnet "matsedel". Dessutom inför vi vegetarisk måndag (meat free monday) - det ska bli skoj, vi äter redan en del vegetariskt, men nu blir det liter mer organsierat. Har du bra vegetariska matrecept så länka gärna i en kommentar. Jag gillar inte recept med stilen "byt ut köttfärs mot quornfärs". *petig*

Söndag: Nudlar, vindelgryta (a.k.a. rester ur frysen ;)
Måndag: Morotsbiffar, matvetesallad, bönor med currymarinad
Tisdag: Lax med kokos och lime, ris, sockerärter, mango chutney-dressing.
Onsdag: Chili con carne, bröd, majs
Torsdag: Korv stroganoff, ris, sallad
Fredag: Tacos
Lördag: Spaghetti, köttfärssås, grönsaksrester
Söndag: Musslor och pasta
Måndag: Lins- och kokossoppa, ostsmörgås.

1 kommentar:

  1. Nej "byt ut"-recepten är Inga större favoriter. Men de kan vara lite praktiska ibland. Fast i början på utbildningen kändes det som att jag gärna bytte ut allt möjligt mot tomater och fetaost. Och sedan undrade jag varför allt smakade lika.. Hmm.. :)

    SvaraRadera