fredag, juni 17, 2011

Stickmarkörer

är visst den nya prylen (?) för de som stickar. Jag har inte tyckt det varit nödvändigt, men eftersom många mönster på engelska utgår ifrån att man använder just stickmarkörer så beslöt jag mig för att tillverka något. Toppen att använda upp en del av smyckesmaterialet dessutom!
Photobucket
Jag tycker själv de blev rätt trevliga (och jag har redan invigt dem och de fungerar bra). Koftan jag stickar är den här (ravelry-länk). Jag har lyxat till det och köpt det garn som den ursprungligen är stickad i, Cascade yarns Sierra, vilket är ett garn i 80 % bomull och 20 % ull - fantastiskt mjukt (men delar sig lite när man stickar, precis som bomullsgarn brukar göra). Skönt att sticka med stickor 5 i stället för 2,5 dessutom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar