lördag, maj 07, 2011

Dag 42 – Min favorittid på året

När det är höst, så tänker jag "Åh, hösten, med den höga, klara luften, morgondimman och de fantastiska färgerna i naturen".

När vintern kommer tänker jag "det är så vackert med snön, kylan, att få mysa med tända ljus tillsammans med nära och kära".

Sedan blir det vår "Denna ljuvliga vår, det blir ljust, livet återvänder till människor och natur - visst gör det ont när knoppar brister men det är ljuvligt. Allra ljuvligast är vårskymningen".

Till sist är det sommar, "så fantastiskt varmt och skönt, härligt med mindre kläder, fräknar är ju så fint även om inte jag får så många. Ljuset och värmen och sedan värmen och mörkret i slutet av sommaren. Frukt och grönsaker, fisketurer, grillning, åh så härligt det är".

Nej,att välja en favoritårstid går inte. Jag älskar dem alla.

3 kommentarer:

  1. Så sant!
    Jag älskar vår & sommar mest, allt blir så mycket enklare då tycker jag.

    Tack för kommentaren i min blogg.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Skulle inte vilja vara utan någon av dom (bara kanske vikta om varaktigheten lite). Men alla årstider har verkligen sin egen charm. :-)

    SvaraRadera