tisdag, december 28, 2010

Eftersom det här är min blogg

så tänker jag nu enväldigt slå fast att lästid är nödvändigt och bra för både AT- och ST-läkare. (Men eftersom jag ändå är (någorlunda) öppen för andra åsikter, även om dessa kommer ignoreras, så låter jag kommentarsfunktionen vara kvar).

Dessutom vill jag (när jag nu ändå är igång) slå fast att det är roligt att slåss mot väderkvarnar. Ibland. Kanske. Eller, har man börjat är det lika bra att fortsätta. Nåja, jag har ju vanan inne.

För övrigt tycker jag inte om tankar och idéer som grundar sig på "när jag var/gjorde ditten och datten, för 20 år sedan då...". Saker och ting förändras ibland, även om Landstinget kanske inte är den mest föränderliga arbetsplatsen i världen, så förändras världen.

Men annars är jag på ganska bra humör. Trots att jag börjar alla meningar med ord som egentligen inleder bisatser. Så det så.

3 kommentarer:

  1. Karolina11:06

    Och lästid är inte samma sak som administrativ tid! Även om det "på min tid minsann inte fanns någon tid avsatt för administration"...

    (jag är för övrigt också på rätt så bra humör...)

    SvaraRadera
  2. Nej, det är helt sant!

    SvaraRadera
  3. Carolina19:24

    Japp, ni talar så klokt. Och utbildning ska inte bara bestå av att underläkarna själva ska föreläsa och utbilda varandra!

    Själv byter jag nu arbetsplats i februari - och får helt plötsligt högre lön, schemalagd handledning och 4 timmar lästid per vecka! Borde vara självklarheter på alla kliniker men existerar väl knappt bara på vårdcentraler.

    Gott nytt år vännen!

    Kram Carolina

    SvaraRadera