söndag, oktober 03, 2010

Nya vinterkläder

köpte jag idag, så nu kan jag (äntligen) göra mig av med det gamla skidstället som i och för sig gör mig extremt kamouflerad i snö (om nu det är bra?).
Byxor (både lagom långa och lagom breda, har aldrig hänt förut!).

Jackan är i dun men trots det riktigt smidig (jag inbillar mig åtminstone att jag inte ser ut som en Michelingubbe ;). Nu då jag provade den härhemma konstaterade jag att den gick att knäppa ihop med byxorna (= åker inte upp) och har inbyggd näsduk i högerfickan (vissa kanske skulle säga att det är en putsduk för glasögonen dock ;). Finfint blir det till vintern (bara därför kommer det bli en varm och fuktig vinter ;)

Bägge bilderna är från peakperformance.com.

3 kommentarer:

  1. Vi var ute och köpte nya vinterkläder i förrgår. Laddar för första vintern med snöskottning och hus. Så jag är övertygad om att det kommer bli snö och kallt!

    SvaraRadera
  2. Hmm, ja, för jag har hört att snö och kallt är ett typsikt skånskt vitnterklimat ;)

    SvaraRadera
  3. Ååååh! FY är det redan så kallt hemma?? Jag åker till Beijing på måndag, tydligen rättså kallt även där så i helgen ska jag också iväg och leta jacka :)!
    Allt bra med dig annars?? Vart jobbar du?? :)

    SvaraRadera