lördag, juli 10, 2010

8 is enough

Det var (såvitt jag vet) Sockergrynet som började, och nu har allt fler papperspysslare hakat på, så även jag. Utmaningen går ut på att plocka ut åtta produkter (cardstock, teckensnitt och pennor får användas fritt) och sedan skapa fyra layouter av dessa. Det ville jag gärna testa, så jag valde ut tre dubbelsidiga, mönstrade papper, ett vitt thickersalfabet (med löfte till mig själv att få ta ett till om användbara bokstäver tog slut, vilket de också gjorde), en burk med diverse dekorationer (såna där som inte höra hemma någonstans, små bandstumpar, stooora brads, några enstaka blommor som blivit över, ja, lite blandat helt enkelt), ett vitt band med orange fjärilar, ett rosa band, en tag, min retro mini blomstans, (egentligen hade jag tagit fram lite blingstenar också, men dem glömde jag använda) och 3d-lack. Sedan satte jag igång. Eftersom jag hade fått hem nya stämplar nyss så därför bestämde jag mig för att göra 2 LO:er och 4 kort i stället.

Först korten:
Cards
Cards
Jag passade på att göra ett grattiskort till en liten flicka som fyller 1, de andra korten är för senare behov.

Cards
Cards
I morgon kommer LO:erna ;)

Stämplarna är DrNinas Antidepresstamps och finns hos Starving Artistamps (tillsammans med mycket annat fint i stämpelväg).

2 kommentarer:

  1. Jag blir som alltid så glad av dina fina kort! Härligt färgglada & snygga helt enkelt! :) Blir lite sugen på att haka på utmaningen ju fler jag ser som hoppar på, men tiden är knapp och det finns så mycket annat jag vill göra. :)
    Ha en bra helg! *kram*

    SvaraRadera
  2. Det där fjärilsbandet du använt på flera alster är grymt snyggt!

    SvaraRadera