måndag, april 26, 2010

Hur man skapar förvirring, del 1:

1. Jag kallar konsekvent sköterskorna för "systrar"*, det fungerar bra med de medelålders/äldre patienterna (yngre personer undrar hur många systrar jag har, och blir ännu mer förvirrade när jag förvånat svarar att jag bara har bröder).

*Jag vet att det heter sjuksköterska, och talar jag om yrket i andra sammanhang så säger jag också det.

Edit: och apropå begreppsförvirring blev jag för övrigt kallad småflicka i fredags på jobbet av en kvinna (tant ;) i 70-årsåldern. Ska jag ta det som en komplimang? Och är det bättre än att bli misstagen för syster?

Edit 2: och så här meningslöst babbligt blir det när jag inte gjort något vettigt på hela dagen :D

Edit 3: och med tanke på hur förvirrad jag är kan det hända att det aldrig blir någon del 2, men eventuellt en del 4, eller, tja...

2 kommentarer:

  1. Hmm... Får mig att tänka på tanten i 80-årsåldern som utbrast "Inte trodde väl jag att jag skulle få träffa ett BARN" när jag var på vårdcentralen och sedan undrade om jag gjorde praktik under min gymnasieutbildning... Haha

    SvaraRadera
  2. Bra att i alla fall jag numera tar det som en komplimang :)

    SvaraRadera