måndag, februari 22, 2010

Hur svårt kan det vara?

Jag hade tänkt köpa ny mobiltelefon, eftersom min gamla börjar vara lite trött efter 8 års användande... Glad i hågen traskade jag in på Telia och sa detta. Inga problem förrän jag ville behålla mitt gamla nummer, som inte var registrerat hos Comviq... Eh, så för att få behålla det om jag byter till Telia så måste jag först registrera den hos Comviq, innan det går att byta - vilket för övrigt försäljaren inte tyckte jag behövde upplysas om direkt. Jag går därför tillbaka och frågar när jag kommer dit om jag måste komma in till dem igen efter det för att de ska kontakta Telia igen, när jag registrerat mitt kontantkort hos Comviq. Ja, det måste jag. Eller så kanske jag bara behåller min gamla telefon. (Nej, den telefon jag vill ha finns förstås inte med Comviqabonnemang, annars hade det varit ett lätt val).

Dessutom, varför envisas folk med att tro att man som tjej är helt tekniskt inkompetent för att man inte registrerat sitt kontantkort (vet du hur man gör det? Nej, men jag antar att det står på Comviqs hemsida, och se det gjorde det! (det var inte brist på kunskap som gjorde att jag inte registrerat det, utan för att jag inte ville bli sökbar i telefonkatalog/Eniro/etc) och måste de står 30 cm ifrån en?

Jag kanske bara fixar telefon och abonnemang via nätet i stället, lätt som en plätt.

2 kommentarer:

  1. Hehe... Det där med att köpa ny telefon ja... Jag gick ju runt och tittade på en del affärer och försökte i mesta möjliga mån att undvika alla försäljare eftersom deras främsta uppgift verkar vara att göra mig arg. Men tror du inte att det var en som började snacka. "Vad letar du efter i en ny telefon, vad vill du ha?" (rätt okej inledning..). Jo, sa jag, jag vill ha en telefon som man kan ringa med och som inte har touch screen, och jag vill betala hela telefonen på en gång. Sedan försökte puckot sälja en touch screen på avbetalning och mer och mer oförskämd. Repliker som "när ska du ta dig in i framtiden" och "vad har du emot ny teknik" typ... Lite lustigt när han skulle förklara hur många megapixlar som kameran hade och vad det innebär för förstoring av bilder.. Nähä. Om jag fotar gör jag väl ändå det med systemkameran hursom ;) Usch! Blev beställa på nätet för mig

    SvaraRadera
  2. Anonym13:25

    Hej "Myran",

    Vi på Tele2 tycker det är tråkigt att höra att du funderar på att lämna oss med ditt kontantkort. Du har inte angivit vilken slags telefon du är intresserad av att skaffa. Om du vill får du gärna mejla mig dina kontaktuppgifter och vilken slags telefonmodell du önskar skaffa så kan jag kolla hur det kommer se ut i framtiden med denna telefon hos oss. Du kan mejla mig på michaela.lindell@tele2.com.

    Med vänliga hälsningar

    Michaela Lindell, Tele2/Comviq.

    SvaraRadera