onsdag, december 09, 2009

Tjejsnack 17, 18 och 19

Känslor
Är du svartsjuk, på vilket sätt?
Nej, inte direkt.

Hur kärleksfull är du?
Jag försöker att alltid vara kärleksfull, men ni får fråga M hur jag lyckas ;)

Är det svårt för dig att glömma och förlåta?
Nej, det är det inte.

Vad får dig att gråta?
Sånt som gör mig ledsen, förstås. Jag gråter sällan till sorgliga filmer, men lite oftare nu än förut.

Hur blir du vid stress?
Effektiv och kanske något kortfattad.

Möbler
Beskriv din säng?
Delas med M, 1.40 bred (ja, sängen alltså ;), Ikea, relativt ny.

Vad har för för typ av sittplatser i TV-rummet?
Soffa. Vid behov flyttas fåtölj in från arbetsrummet, kuddar ut på golvet och stolar in från köket.

Vad har du för köksmöbler?
Köksbord, fyra stolar.

Hur förvarar du dina filmer, skivor och böcker?
De första är så få, så de står i en liten lack-bokhylla från ikea. Böckerna fyller med råge tre Billy-bokhyllor (och då står kokböckerna i hyllan i köket, musikböckerna i rumsavdelaren i vardagsrummet).

Du måste köpa en ny möbel, vad vill du ha då?
En bokhylla till!

Ledighet
Vad har du gjort på ledig tid (semester, helger etc) i år?
Här kan du läsa om min semester i år. Lediga helger har jag mest tagit det lugnt tillsammans med M.

Ett semesterminne som du än i dag blir glad när du tänker på?
Semestrarna med mamma i Södertälje. Alla husvagnstripper med både myrmamman och -pappan på sommaren.

Var föredrar du att sova; tält, husvagn, hotell, vandrarhem etc?
Husvagn eller hotell tack. Det beror lite på vart jag ska (och det faktum att jag inte har husvagnstillgång just nu).

Vilka andra länder har du besökt?
Norge, Finland, Japan, (Skåne - gills det?), Italien, Grekland, Bulgarien, Storbritannien (England).

Nämn något speciellt du köpt på en resa?
Jag är inte speciellt mycket för att handla souvernirer på resor, men jag fotar mycket så på så sätt har jag med mig minnen hem ändå.

2 kommentarer:

  1. Tack tack för fina kommentaren! Det är kul med mage. Fast magen hade gärna kunnat få stanna ungefär såhär resten av tiden på något magiskt vis. Den är så lagom nu.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tänkte faktiskt på det igår. Jag ska kolla vad jag har för mig osv. Kram

    SvaraRadera