lördag, oktober 10, 2009

Gaah!

För andra veckan i rad får vi reklam, trots vår lapp på dörren där det står att vi inte vill ha reklam. När jag påpekar det för reklamutdelaren så säger personen att
1. detta inte är reklam (?!),
2. att vi får den av kommunen (eller, egentligen sa personen staten men det håller jag för osannolikt).
3. att jag bara kan slänga den och
4. att det är hennes jobb att dela ut den.
1. En av mig icke beställd trycksak brukar jag sortera in under termen "reklam" och jag kan inte tycka det här sorterar under samhällsnyttig information som det kan finnas en poäng att dela ut. 2. kan inte kommunen använda mina pengar till något annat?
3. eh, ja, det kommer jag göra, men det kanske vore bättre använda pengar att ge den till någon som vill ha den
4. det har jag full förståelse för (men det kanske hade underlättat för personen i fråga om personen hade förstått svenska så att personen hade kunnat läsa lapparna med "ingen reklam tack"?).
5 (eller egentligen 1) Jag kan inte säga att jag blir vänligare inställd till stadens idrottsföreningar eller kommer gå på fler av deras matcher/tillställningar för att jag får för mig icke önskvärd reklam.

Edit: nu har jag lärt mig att det nog är en så kallad gratistidning som jag fått den här veckan (förra veckan var det dock ett reklamblad). Ännu mer irriterande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar