onsdag, mars 25, 2009

Vår kokbok

Myrsambon har en gammal "Vår kokbok" och inget ont om bokens recept, men den lämnar en del övrigt att önska när det gäller foton av maten t.ex. Det spännande med det recept jag använde för att baka matbröd, var, att boken verkar vara tryckt när den färska jästen var ny, för beskrivningen av användandet av färsk jäst är väldigt omfångsrik. Dessutom, varje gång jag slår upp boken hamnar jag alltid på receptet med svinhjärta. Hur ofta äter folk det nuförtiden? Brödet blev gott, så jag är nöjd.

3 kommentarer:

  1. Anonym11:29

    Haha, jag tänkte preeeeecis samma i helgen när jag skulle baka grahamnsbrödet från den boken. Däremot har jag missat svinhjärtat kan jag glatt konstatera.

    SvaraRadera
  2. Tack för grattiset! Och det är alltid kul att kunna inspirera!

    SvaraRadera
  3. Bläää svinhjärta, haha.
    Men komagesoppa är gott, det åt jag i Turkiet, med massor av vitlök.

    SvaraRadera