fredag, oktober 17, 2008

Torsdag=städdag

Sambo och jag har kommit överens om att torsdagar är städdagar, nu är det andra veckan vi lyckades städa (vi är annars obotligt slarviga...). Det är så skönt att ha det fint inför helgen.

Det rum vi oftast bara dammsuger i är arbetsrummet (som är det rum vi sagt att det får vara hur ostädat som helst), men igår städade jag upp i den stora pysselröran... (Datorer och skrivare är inte så stökiga - mest tråkiga att se på). Så nu behöver ingen bli rädd för att anfallas av gluedots eller öljetter när de går in där :D. Även stälpelförvaringen fick sig en välbehövlig översyn, och hälften av stämplarna rensades ut, så snart blir det nog en försäljningssväng på Tradera...

3 kommentarer:

  1. Anonym11:04

    oj vilken msig blogg. här har jag aldrig varit innan.... fast jag blev väldigt sugen på kardemummakaka....=)
    tack för kommentaren om håret, lite ovan är jag dock=)
    kramkram

    SvaraRadera
  2. Anonym21:06

    Haha! Torsdagar är även våra städdagar, och som straff ifall vi inte städar "måste" vi skänka pengar till barnen i Afrika. Vi skaffade ett fadderbarn istället, så slipper vi ha dåligt samvete! *lol*

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att rensa ur sådant som man inte behöver & att gluedottarna inte längre anfaller.

    SvaraRadera