lördag, september 13, 2008

Märklig kund?

Vi brukar vanligtvis handla på det Ica supermarket som ligger där vi tidigare bodde, men ibland slinker vi in på det Ica som vi passerar på vägen hem. Eftersom vi bor i ett typiskt studentområde (det vill säga, de flesta har inte transportmöjligheter för att handla någon annanstans) är utbudet och priserna därefter. Salladen slokar, bananerna övermogna och så vidare... Igår gick jag dit för att köpa bearnaisesås på burk - de står då i köttdisken som mestadels innehåller kött av icke-svenskt ursprung. Väl där ställer jag mig och läser ingående på alla bearnaisesåsförpackningarna för att hitta någon där innehållsförteckningen liknar det som är i om man gör hemmagjord sås (vilket var tanken, men jag var för lat). Det tar en god stund, och jag tror charkpersonalen undrade vad jag var för märklig typ (eller så trodde de bara att jag letade den fettsnålaste sorten... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar