lördag, september 06, 2008

En gammal och fyra nya layouter

I maj reste jag till Norge och Oslo med jobbet för en konferens, och jag föll verkligen för stan - trots att jag egentligen inte är så förtjust i Norge:


Kalamaki hette byn där vi bodde, och det var en gammal fiskeby, därav namnet Porto Kalamaki. Den här fantastiska solnedgången såg vi första kvällen där:

Dekorationen och texten är utskriven med CR:en förstås.

Porto Kalamaki låg c:a 30 minuters bussfärd från Chania, som är den största staden på Kretas nordvästra del. Det är en gammal venetiansk hamnstad med underbara små gränder (med oerhört dyra souvernirer! vi saknade de billiga "äkta kopiorna" från Bulgarien i fjol ;). En LO som är inspirerad av Tettiz som verkligen är expert på det enkla och vackra!


Tyvärr var Chanias hamn med dess fyr (som inte ses på det här fotot då förstås) väldigt sliten, det saknades fasader på husen, det var omålat, en del av husen såg ut att ramla i bitar, förutom längst ned på gågatan då förstås... Så på sätt och vis var det rätt likt Venedig (som ju av förståeliga sjkäl också är rätt slitet). När skymningen kom blev stämningen en helt annan, det slitna såg man inte längre utan det blev mer "arabisk natt" över hamnen med alla dess upplysta restauranger:


Jag gjorde också tre kort igår, men dem får ni inte se riktigt än!

5 kommentarer:

  1. Anonym23:12

    Såna fina LO´s!

    SvaraRadera
  2. Anonym19:15

    Helt underbara layouter! Och åååh vad sugen jag blev på mjuk pepparkaka och thé av din header...!

    SvaraRadera
  3. Så vackra och stilrena layouter du gjort!!

    ~Kicki~
    http://blogg.aftonbladet.se/8948/

    SvaraRadera
  4. Jättefina LO:s! Visst är det slitet i Chania.. nästan läskigt, bara nån gata från hamnen så var man i slummen.. Men mysigt ändå.. :)

    SvaraRadera
  5. Anonym12:10

    Vad många fina layouter du gjort, tyckte massor om den stilrena vita layouten! :)

    Tusen tack för RAKen som trillade ner i min brevlåda, jag blev verkligen supreglad och rörd! Det värmde massor ska du veta! <3 Blev extra glad för det fina färgglada kortet, precis i min stil! :) *kram*

    SvaraRadera