tisdag, maj 13, 2008

SJ, SJ, gamle vän

- tänk att du är med oss än!

Igår skulle jag boka tågbiljetter från Älmhult till Sundsvall i början av juni. Jag ska åka i två etapper, och stanna i Stockholm några timmar över dagen för att shoppa. Sträckan Älmhult - Stockholm C kostade för 2:a klass 723 kr (vuxen, 506 kr student) och 509 kronor i 1:a klass. Hmm, tänkte jag, 3 kronor är det värt att åka 1:a klass för! Så skulle jag boka nästa del av resan - 323 kr för 2:a klass och 195 kr för 1:a klass! Eh, okej då, jag åker väl 1:a klass bägge resorna. *fniss*

1 kommentar:

  1. Anonym11:04

    Jo. Karlstad är fin, men vi har bestämt oss för att inte köpa någon soffa från IKEA då dom tillverkar bärande stommen av spånskiva i sina soffor. Inte så hållbart. En kompis IKEA-soffa rasade ihop. Däremot har dom mycket annat bra på IKEA. Det blir garanterat en resa dit efter att vi flyttat. Jag vill ha t.ex. Bjursta vitrinskåp och bestå hyllsystem till vardagsrummet i brunsvart.
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50119167

    SvaraRadera