onsdag, maj 14, 2008

Jag läste en artikel

DN:s hemsida, och fundrades över detta. Är det så svårt att inse att den ökade nåbarheten inte (alls?) enbart är av godo? Jag har aldrig mobiltelefon på mig på arbetstid, och stänger av den om jag gör något särskilt (om jag ens kommit ihåg den från början :D) - och det är skönt. Behöver någon få tag på min snabbt finns det faktiskt andra sätt än med mobiltelefon, för det allra mesta... (Men, ja, jag gillar min telefon och vill inte vara utan den, utan bara välja de tillfällen jag använder den/har den igång).

Edit: fy så präktig jag låter! :D

4 kommentarer:

  1. Håller med dig helt! Å inte låter det så präktigt, mest sunt, tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Inte präktigt. Smart.
    Jag VAR mobiltokig ett tag - snudd på beroende. Jag bestämde mig för att bryta den där vanan med sms heeeela tiden och ja - jag mår bättre nu. :)

    SvaraRadera
  3. Anonym22:49

    Jag tycker du låter himla sund! Jag kan bli galen på folk som tror att de är så oumbärliga att de ALLTID måste vara "nåbara"!!

    SvaraRadera
  4. Anonym20:40

    Jag gör tvärtom jag, och har nästan aldrig på mobiltelefonen på helgerna. Skönt!

    På jobbet måste jag däremot ha på den eftersom jag lyssnar på radio och mp3 via den... :)

    SvaraRadera