onsdag, mars 26, 2008

Plötsligt gammal (eller bara vuxen)?!

Det hela började i måndags med att min kollega frågade "Vad har du gjort i påsk?", jag svarade (som saningen var) "Sovit, en sisådär tolv timmar per natt.""Jaha, är du gravid?" Eh, nej...

Sedan (söt äldre dam) frågade en av standardfrågorna till mig (på jobbet, som just nu är ortopedakuten): "Hur gammal är du? Du ser så ung ut!" "Ja, jag har fyllt 27!" Damen i fråga svarar, med ett ansiktsuttryck som sa, då är hon ju inte ung "jaha, ja du ser ju ut som om du var 20".

... och till sist i går (söt äldre dam nummer två): "Hur gammal är du, du ser så ung ut?" (på västfronten intet nytt) "Jo, jag är 27." "Jaha, ja, då var du ju inte så ung".

Således, vet jag nu, att ungdomen tar slut vid 26 (för när jag var det, så sa de (söta små tanterna) "ja, du är ju verkligen ung"). *skrattar*

För övrigt tar jag inte illa upp av att folk frågar mig på jobbet hur gammal jag är, folk ber mig om leg på systemet också och jag åker fortfarande på ungdomsbiljett (upp till 19) på bussen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar