lördag, februari 09, 2008

Tjejsnack v. 6 - Astrid Lindgren

Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer?
Ja, jag har nog läst de flesta av böckerna och sett de filmer som gått på TV.

Vilken/vilka favoriter har du?

Pippi förstås! (Jag älskar fortfarande avsnittet där hon är i godisbutiken...)

Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med?
Karlsson på taket *ryser* - en lagom tjock man i sina bästa år låter lite äckligt tycker jag! Lotta på Bråkmakargatan har jag heller aldrig gillat och Madicken är lite för mesig ;)

Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik?

Min sambo, han säger Kerstin i "Barnen i Bullerbyn", citat "hon som alltid ska vara med".

Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Varför?

Pippi - alltid på de svagas sida med obegränsad styrka och mycket pengar att göra gott med! Rätt läckert hus också =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar