söndag, februari 10, 2008

Jag är så nöjd

med vår lägenhet.

Jag är så glad över att vi valde att flytta till en trea i stället för en tvåa! Vi har en hel del saker som passar bättre i arbetsrummet än vad det skulle ha gjort i ett vardagsrum (t.ex. två gamla bord med perstorpsplattor som skrivbord, tre överfulla bokhyllor, en lagerhylla med pyssel och tre skrivare *fnissar lite*). Det är skönt att ha ett vardagsrum med en "lagom", och framförallt självvald, mängd prylar. Enkelt att hålla (någon slags) ordning är det också (i hela lägenheten) - det finns faktiskt (en) plats för var sak, även om alla saker för den skulle inte ligger på rätt plats hela tiden ;). Slarvig som jag är av naturen är det dock en stor förändring/förbättring (?). Till vardagsrummet hade jag beställt en canvas av den här bilden:
Vår i storlek 50x35 (något liten faktiskt...), det blev rätt bra faktiskt, om jag får säga det själv!

Nu i helgen har dessutom sovrummet börjat få sin form - ny säng och nya sängbord (nu saknas bara lite färg på väggarna *mumlar något om blommiga tapeter*). Förresten hade vi fått dubbla antalet sängbord - fyra stycken, mot vad vi betalt för när vi packade upp kartongerna, så de övertaliga lämnade vi tillbaka idag. Sovrummet kommer nog att ha en del gulddetaljer, det började med ett ljusfat i julklapp och kommer att kompletteras med ett par tavlor i guldiga nyanser med svarta metalldekorationer från Panduro (beställt idag, får se när de kommer och jag har tid med dem):

Förhoppningen är också att hitta ett par mindre ljusfat till sängborden - någon som har några tips? -och apropå tips - vet någon vart man kan hitta en grön (oliv-/ljus-) pläd som känns "tung"? Säg gärna till i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar