tisdag, januari 08, 2008

Första dagarna på kirurgen

är nu avklarade och allt har gått bra. En trevlig avdelning känns det som, där vi på måndagsmorgonen var lika förvirrade allihop eftersom det hinner bli komma ganska många nya på två veckor (och de flesta av läkarna också hade varit lediga över jul och nyår). Det har varit mycket mindre jobb än vad jag förväntat mig hittills(därmed inte sagt att jag är pigg och otrött ;), skönt. Jag har oroat mig lite (jag har ju jobbat tidigare också och bland annat på en avdelning med svårt sjuka patienter och ständiga överbeläggningar) för det, kirurgi är inte det ämne jag kan bäst. "But it's all coming back to me now" *cirklar med fingrarna vid tinningarna och hummar* - faktiskt, kunskaperna finns ju där, jag är bara lite ringrostig. Det är också roligt att vi har ett stort och fint AT-rum, där man kan äta lunch (eller jobba) - det är skönt att komma ifrån lite, och träffa folk man "känner". (Idag kändes det nästa som om jag fortfarande pluggade - åt med två gamla klasskompisar som också gör AT, förutom att samtalet rörde sig om dyra inköp *lol*). Jag tycker dessutom att det är en stor bonus att få ha med kandidater (= läkarstudenter), och glädjer mig mycket åt det. Förhoppningsvis kan jag lära dem någonting eller åtminstone vara till någon slags nytta under deras placering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar