måndag, december 10, 2007

Tjejsnack v. 49 - Säkerhet/djur

Skulle djurpoliser vara bra att ha här i Sverige? Varför/varför inte?
Jag vet inte vad det innebär, men anser att pengarna detta hellre ska läggas på andra företeelser i samhället som jag faktiskt värderar högre än djur - och då menar jag alltså människor (och framförallt i form av "vård, skola, omsorg").

Skulle du kunna tänka dig att bli djurpolis? Varför/varför inte?
Se ovan.

Har du varit med om något djur som blivit misskött/vanvårdad, berätta kort?
Nej, men jag har tyvärr träffat åtskilliga barn/vuxna/äldre som har blivit det.

Vad betyder ett djur för dig?
Djur är vänskap och värme. Tyvärr har jag inte förmånen att själv få ta hand om ett djur.

Tycker du att vår djursäkerhet i Sverige är bra? Finns det något som
skulle göra den bättre, eller finns det något som du tycker är ren dynga?

Genrellt, ja. Sedan finns det ju alltid möjlighet att förbättra - oavsett vad det gäller (det vill säga, inte enbart djur).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar