onsdag, november 21, 2007

Tjejsnack v. 47 - Barndomen

Vad är ditt allra första minne?
Hmm, jag minns den första fisk jag fick. Jag minns tågresor till Södertälje. Jag minns besök av olika slag. Jag minns när jag åkte lastbil med min pappa, när jag bakade med min mamma - men jag vet inte vad som hände först.

Hur såg din familj ut? Ja, inte till utseendet då förstås ;)

Mamma, pappa, barn och två äldre bröder (min äldste bror hade redan flyttat hemifrån när jag föddes, min andre bror var 15 när jag föddes och gick gymnasiet på annan ort).

Vad gillade du att göra när du var liten?

Leka, pyssla och, när jag blev lite äldre (typ 5 =), läsa.

Hur skulle du beskriva dig själv som barn?
Blyg. Det tog mig många år att arbeta bort, fortfarande har jag dagar när jag helst gömmer mig bakom en dörr än pratar med nya människor. Be om hjälp är fortfarande besvärligt.

Kommer du ihåg några viktiga händelser som format dig själv till den du är idag?
Jag tror att det finns många olika händelser som formar människor, små såväl som stora. Dessutom tror jag att många av dessa händelser är man mer eller mindre omedveten om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar