tisdag, november 13, 2007

Så lustigt...

...jag är ingen storkund på systemet och jag är definitivt ingen (rödvins-)kännare. Idag var jag dock där för att göra lite större inköp till disputationsfesten och lyckades på den korta tiden få två andra personer (av de tre som handlade samtidigt som mig) att köpa samma vin: Pasqua Neor D'Avola Shiraz, 2005. Jag har aldrig druckit det själv, men i Allt om Mats stora vintest fick det betyget "mycket prisvärt". Den första som köpte det var en lite äldre dam, som förvånat läste på smakbeskrivningarna "smakar choklad", "smakar dill och lakrits" och uppenbarligen inte förstod att det inte _smakar_ så i egentlig mening. Nåja, hoppas hon blev nöjd (jag gissar att hon skulle bjuda barnbarnen eller något ditåt =). Därefter en man som glatt sa "jag hörde du rekommenderade det där så jag tar en box!" "Ehrm, inte jag", sa jag "men Allt om Mat". Jaja, om det plötsligt blir så att alla köper det där vinet så vet ni var trenden startade =).

Nu ska jag förbereda lite av lördagens lunchmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar