fredag, november 30, 2007

Nyinköp

...efter konstaterande att jag faktiskt led av en viss klädbrist, så traskade jag efter dagens etikdiskussioner ner på stan (okej, okej, jag tog bilen). Först provade jahg jeans i dyra, duktiga butiken, men expediten förstod inte riktigt vad jag var ute efter, utan jag traskade vidare. (Byxorna hon föreslog satt jättebra, men de var så trååååkiga! Plain mörkblå jeans... och dyra dessutom). På Sisters hittade jag vad jag (tydligen *lätt förvånad* ville ha, grå jeans, stuprörsmodell, lagom låga). Skönt - att få tag i jeans kan ju faktiskt ta precis hur lång tid som helst, om det vill sig illa. Sedan blev det också en klänning/tunika från Esprit (vars kläder jag oftast gillar, men tycker är lite väl dyra):

Fast min är röd.

Ett vinställ (planerat) från Village blev det också, samt några pennor från konstnärsbutiken/Tiimari, till pysslet (så hav förtröstan, det kanske snart blir lite pyssel här i bloggen, inte bara inredning och kläder, vardag).

1 kommentar: