onsdag, november 21, 2007

Espressomaskin

I present av mina arbetskompisar fick jag ett presentkort på Cervera och vad det skulle användas till var givet. En espressomaskin har sambon och jag drömt om läääääänge (eller, i alla fall sedan vi tröttnade på capuccino i pulverform *urk*. Nescafés är för övrigt bäst, om någon nu ändå vill prova). Vi var en sväng till Strömpilen idag och gick in och beställde en från OBH Nordicas röda Chili-serie. Helst hade jag nog velat ha en som matchade mina andra matta, rostfria köksprodukter (även de från OBH Nordica), men OBH Nordica tycks inte ha någon sådan i sitt sortiment. Nåja, snygg är den och jag hoppas jag inte tröttnar på färgen. Den passar gissningsvis bra in i vårt 70-talskök färgmässigt:

Bild från obhnordica.se

Vi kan ingenting om espressomaskiner, men priset var det rätta. Roligt är det också att arbetskompisarna först tänkt köpa just en sådan, men sedan bestämt sig för ett presentkort i stället. Nu vänar vi bara på meddelande att den kommit!

För övrigt har vi nu fått och monterat ihop alla våra ikeamöbler (två skruvar saknades till soffan, närmare bestämt till benen, men den gick att montera ihop och ställa upp ändå, tack och lov). Dessutom har vi bestämt oss för att skänka den gamla soffan till Myrorna, vi tror inte vi får så mycket för den att det är värt jobbet. Den är gammal och nedsutten, visserligen en bäddsoffa, och väger ungefär ett ton. Pax inte bära den nedför trappan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar