onsdag, oktober 31, 2007

Taggad

blev jag för ganska länge sedan, men först kom en Japanresa emellan och sedan lite jobb (jodå, ibland arbetar jag faktiskt på arbetstid också ;). Nu, nu är det i alla fall dags att svara!

Här är reglerna:
1. länka till dem som har taggat dig!
Ottilia
Wih/Evelina
Maria/Hattifnatt
Maxell

2. Berätta 7 personliga sanningar om dig!
3. Tagga 7 nya personer i slutet av ditt inlägg!
4. Skriv ett meddelande i de 7 personernas blogg så att de uppmärksammar att de blivit taggade!


1. Jag älskar post-it lappar och tapetserar hela mitt kontor med dem.

2. En hel del lappar tar jag med hem med listor på. Allt kan omvandlas till listor, såväl inköpslistor, att göra-listor, städlistor och så vidare.

3. Jag, min bror och min far är så lika till sättet att min mamma helt gett upp att försöka diskutera saker med oss *ehrm*. Vi framhåller framförallt att vi 1. aldrig är envisa och 2. aldrig någonsin låter arga eller höjer rösten i en diskussion. Min far och jag brukar för övrigt inte heller lyssna på vad den andre/-a säger utan ha ganska så animerade diskussioner när vi egentligen är överens *rodnar*.

4. Jag avskyr att ringa - oavsett vart. Går det inte att kommunicera med ett företag via mail så väljer jag oftast att kontakta ett annat företag där det går.

5. Jag älskar skräckfilmer men avskyr att gå upp på vinden - där det är mörkt (tills man tänder lampan, ehrm) och läskigt.

6. Jag tycker om att lära mig nya saker men inte att visa för folk att jag inte kan någonting - alltså lär jag mig själv, gärna efter en bok. Det senaste jag lärde mig göra på det sättet är att spela tvärflöjt. (Lite extra komplicerat eftersom jag inte gillar att någon lyssnar när jag övar. Hmm).

7. Egentligen är jag morgonmänniska, men eftersom sambon är kvällsmänniska så blir det alltid för sena kvällar för mig och jag är alltså jättetrött när det är dags att kliva upp.

8. Jag var extremt blyg och försiktig som liten, det kan man inte tro när man träffar mig idag (eller, det tror jag inte i alla fall =). Det har tagit mig år att arbeta bort och vissa saker är jag fortfarande dåligt på, som t.ex. att kallprata. Blygheten kommer dock över mig ibland fortfarande och då smyger jag efter väggarna ett tag (men ganska sällan numera).

9. Jag tycker det är väldigt jobbigt att be om hjälp. Oavsett vad det gäller.

10. Mitt inre liv är rikt, minst sagt, jag har en hel del "låtsasfigurer" i hjärnan att fördriva tiden med när jag har tråkigt.

11. Föreläsningar är inte min grej ur inlärningssynpunkt, jag lär mig absolut ingeting (stänger av öronen efter c:a 10 minuter), men de är utmärkta som sociala mötesplatser och som tillfällen att planera saker och ting (t.ex. rita scrap-skisser).

12. Totalt har jag gått i skolan 17,5 år i sträck på heltid. Jag läser fortfarande kurser bredvid arbetet. (Om jag räknar doktorandtiden som studier blir det 19 år).

13. Jag ser inte ens att det är stökigt/ostädat/dammigt - varken hos mig själv eller andra. Däremot tappar jag sällan bort saker och vet oftast vart jag har mina prylar (läs: vart och i vilken papperstrave det viktiga papperet finns).

14. Jag äter minst två påsar micro-popcorn i veckan. Numera delar jag dem dock med sambon, förut åt jag dem helt själv.

Eftersom ni fått vänta så länge fick ni några extra (ja, för jag förstår ju att ni verkligen väntat). Däremot taggar jag ingen - men om någon vill svara så gör det och säga gärna till så länkar jag till er!

4 kommentarer:

  1. Hej tanten! ;) Jo, han växer så det knakar! Tja, nästan i kläderna alla fall... Men än kan han använda bodyn du köpte! :)

    Jag håller på att läsa om din Japanresa nu, verkar som att du haft det bra! Himla häftigt!!!

    Måste avbryta för blöjbyte.

    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Jag kör ett litet nattskift här och hittade dina sanningar. Skoj läsning helt klart.

    Sedan har du fått en liten award i min blogg. Kika vettja. :)

    SvaraRadera
  3. Ah, för att den där rostbiffen ska ligga och skräpa nånstans måste man ha köpt den... Troligtvis billigt på Maxi eller City Gross eller liknande - åh vad jag gillar vår bil! ;)

    SvaraRadera
  4. Anonym09:44

    Haha, en listmänniska till här! Jag står alltid på jobbet och gör listor på vad som ska göras på kvällen eller vad som helst. Listor på allt som poppar upp i huvudet. :)

    SvaraRadera